Holy fuck,

Jag suger ju på att blogga!
Men herregud så mycket som har hänt. Vi tar det från början.
Fredag: Jag, Malin & Affe rullar iväg till Ullared kl 9. Är där runt 10.30, shoppar, äter lunch, shoppar lite till, tar en fika, köper skor, åker hem några timmar senare. Vi äter tacos till middag, kladdkaka till efterrätt (om ni skulle vilja veta liksom) och sen har vi "spa" med väärldens läskigaste ansiktsmask. Hahah. Sen har vi galet skitkul åt ingenting, sitter och tar kort på varann och lägger ut på instagram haha.
Sen har vi filmkväll, kollar på Crazy Stupid Love (tredje gången jag ser den ja0), äter mass chips & dricker massa läsk (förutom alfhild då). Malin går hem vid 12 för hon ska till ullared dagen efter också (hahahaha) och Affepaffe sover över.
Lördag: Vi vaknar och äter frukost och sen bara chillar vi. Sen åker Affe till stallet och jag fixar runt här hemma. Sen har jag lite minnesförlust... Vad fan gjorde jag egentligen?!?!?!!? Förutom att min jävla allergiska reaktion/utslag/konstigsak under ögat blev jättedåligt och helt svinrött så vi kletade massa konstiga starka salvor på. Jag gick runt med värsta salvbomben under ögat.
Söndag: Gick och mötte Josefin vid skolan för hon visste inte vart jag bodde. hahah. Gick hem, försökte spela in en videoblogg tuuusen gånger, funkade inte. Kollade på skitkul youtubeklipp. Försökte lösa en mothafucking rubikskub. Jag tycker att jag var skitduktig! Det tyckte inte Josefin. Sen ringde vi till Alfhild och ba "yo Affe, skaru med på yoga?" och hon ba "amen tjena mannen, klart jag ska" o vi ba "okej kom hit ombytt om 10 sekunder" och hon ba "okej hejdå brushan". (Kanske inte riktigt gick till så meeeeen nästan). Så vi drog på yoga. Vi fick flörta in mig för det fanns egentligen bara 2 platser, men jag är ju så bra på att flörta så ja. (att det var en kvinna i övre medelåldern är en annan sak) (och att det var mamma som skötte själva inflörtandet är också en annan sak...). Jaja. Sen åkte vi hem och hade kul och åt middag och höll på. Och sen gick jag med josse till skolan igen och jag HÖLL PÅ ATT FRYSA IHJÄL!!!! Seriöst.
Jag gick och skrek och ställde mig på en stenmur och dansade YMCA. Det var massa killar på mountainbikes som typ stirrade skiten ur sig men veeeem orkar bry sig.
Måndag: Skolaaa. Så himla rövtråkigt. Och när jag kom hem fick jag reda på vääärldens läääskigaste saaaaak.
När jag ligger ner och läser t ex, eller bara är avslappnad, eller bara lutar mig bakåt liksom, så SER man mitt hjärta slå i min mage. Hela tröjan / bladet i boken skakar till, och magen höjs typ 3 cm vid varje hjärtslag. Jag har aldrig trott att det är nåt farligt, men när mamma såg det blev hon skitorolig haha. (DET är INTE vanligt, jag har liksom brutit lillfingret och hon ba "naahh... vi åker inte till sjukhuset"). Så jag kanske måste till sjukhuset och göra ultraljud, för min stora kroppspulsåder är alldeles för ytlig. Och min farfar dog av att hans kroppspulsåder brast, vilket är ärftligt. SCAAARYYYYY.
Och så var jag i stallet också. Harregud. Så mycket saknade människor. Hade skitkul, fast det var kallt som tusan att kolla på när de red. Utomhus. Wah. Haha, jag satt i omklädningsrummet, och Filippa, Josse och Wilma kommer in på rad. Det blev liksom "HEEEEEEEEEEEEEJ" "nämen HEEEEEEEJ" "varför skri-HEEEEEEEEJ!!!" haha. Får pallra min feta röv dit lite oftare.
Tisdag: ALLA bussar i HELA området där jag bor vad inställda. För att det var glashalt och snö på vägarna. Man skulle kunna tro att jag bor i norrland, men sanningen är att jag bor 148 meter över havet, fast ändå mitt i stan. Typ. Det är liksom 2 klimatzooner ifrån göteborg. Jag säger då det. Jag fick iallafall åka bil till skolan och kom bara sisådär en halvtimma försent. Det hade vält en sopbil i backen vid Allum & inga lastbilar kunde komma upp. hahahah. Man kan ju bara skratta. Och det tog 1 timma & 20 minuter för mamma att komma till jobbet, en sträcka som tar MAX 5 minuter i vanliga fall. Orkar inte.
Jag och Sara var helt crazy bananas i skolan idag. Herregud. Vi har skojbråkat, slagits, pekat fuckyou och hållt på heeeela dagen. På svenskalektionen så blev Hedvig svinsur på oss haha. Men vi hade jävligt kul iallafall.
Och nu ser jag på facebook att en kille i min förra klass har typ ramlat med cykeln, fått styret i magen och hamnat på sjukhus. Han måste ligga på sjukhus i en vecka för han har fått blödningar i magen och hans mjälte är typ spräckt. Han får inte äta eller nåt. Herregud så hemskt, men det känns ju ändå skönt att jag inte är den ENDA klumpiga människa som skadar sig hela tiden. Hahah.
Här ser man inte alls bra, detta var första dagen den röda skiten började synas. hahaha, i lördags såg det ut som att jag fått en fet jäkla knytnäve rakt i ögat.
Denna dag hade jag även slått i näsan i vattenkranen. Smidigt.
KÄNNER ATT MIN HJÄRNKAPACITET ÄR PÅ TOPP JA0.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0