Slapp dag

Herregud jag har verkligen inte gjort någonting idag. Har bara legat i min säng, ätit godis och kollat på serier.
Till lunch åt jag köpt pastasallad och till middag blir det thaimat, vad göööööör jag med mitt liv??????
Iallafallisch. Har inte jättekul nyheter just nu faktiskt.
Nu (om 2 dagar) har det gått 5 veckor sedan ridolyckan var, men min arm gör bara ondare och ondare. Jag har långt kvar tills jag kan sträcka ut armen som vanligt och böja den ska vi inte ens tala om. I torsdags grät jag 5 gånger i skolan för att det gjorde så ont, ytterligare 1 gång på bussen och sen typ 4 gånger hemma. I fredags var jag hos sjukgymnasten och det är meningen att jag inte ska ha ont överhuvudtaget när det gått såhär lång tid.
Om jag vilar armen mot ett bord eller något så känns det som att mina nerver trycks ihop och jag får kramp i hela armen, det ska inte hända. Mina muskler och senor i armen är helt spända även när jag slappnar av, så ska det inte vara.
Ingen vet varför jag har så ont, tillochmed full dos med receptbelagda värktabletter hjälper inte. Min arm är mer skadad än vad dom trodde och det är inte säkert att det någonsin kommer bli helt bra.
Första bilden tagen efter olyckan, jag tror detta är dagen efter.
Man ser att min tröja är uppklippt haha. Och jag kan inte ens le eller kolla in i kameran för allt morfin jag hade fått i mig natten innan.
Usch detta är det hemskaste av allt hemskt som kan hända känns det som just nu. En av mina sjukgymnaster sa att " att få armen ur led är som att bryta av armen på mitten, 50 gånger, varje sekund, enda tills man får tillbaka den i led".
Min arm var urled i över 2 timmar.
Och det värsta är att jag har blivit jätte paranoid av mig. Om jag ser en isfläck på vägen så tänker jag ut 50 olika sätt som jag skulle kunna ramla på den och få armen urled igen. När jag går hem själv från skolan tänker jag ut 60 olika sätt som jag kan bli kidnappad på och få armen urled på det sättet. När jag försöker sova så ligger jag i 2 timmar och får upp massa minnen från när det hände och nästan skakar för att det var så hemskt.
HAHA USCH VILKET HEMSKT INLÄGG, förlåt.
Nu ska jag sluta. Hejdå.
Det ser verkligen ut som att jag har photoshopat mina ögon i denna bilden, men jag lovar och svär på mitt liv att det har jag inte. Det måste vara ljuset eller något , haha.

Kommentarer
Postat av: Dr. aalfhildd

Martina det är verkligen du i ett nötskal, ingen vet vad det är som är fel på dig! MEN med moi egna metod, känd som alfhildmetoden, SÅ HAR JAG KOMMIT PÅ VAD DET ÄR FÖR FEL PÅ DIG! Du är....domdomdomdomdomdodmodmodm.....Tröghet. Drick mjölk. <3

2012-02-27 @ 19:43:44
URL: http://aalfhildds.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0