fuck our lives,

Saga om golvet åt min nyckel,:
Haha... (Bra jobbat!)
Kan säga att du inte är ensam, glömmer min nyckel lite här och där. Ibland springer jag runt som en galning och ropar att min nyckel är borta, sen trillar den bara ut ur fickan när jag har letat i flera timmar! En gång fick jag knipsa upp hela låset och köpa ett nytt igen för att jag hade alla nycklar till skåpet hemma!
KLANTIGA MÄNNISKOR ÄR AWESOMe!
Ska jag berätta historien om golvet som åt min nyckel?
Såhär var det... EN HEEEELT VANLIG FREDAGSEFTERMIDDAG hade klass 8D (jag vet att det blir en glasögonsmiley, vi är töntar. inte. vi är awesome) flörtat till sig att sluta tidigare.
Så Martina och hennes stukade lillfinger går ner från tredje våningen och ut ur byggnaden när hon kommer på... FASENIHELAHELVETE min nyckel är borta.
Så hon går upp igen, till tredje våningen, för alla 6 trappor, för att hitta.... absolut INGEN nyckel! Hon letar igenom hela klassrummet, hela korridoren, kroppsvisiterar sig själv och sitt pennfack, nyckeljävlen finns INGENSTANS!!!!
Så hon går ner igen för alla miljoner trappor, ner till vaktmästarn, där finns ZERO nyckel.
Hon går över gatan, till nästa byggnad, letar igenom hela jävla studiehallen och korridoren och skåpskorridoren och alltihopa. Ingen nyckel.
Hon blir förbannad och går upp till tredje våningen igen. FORTFARANDE INGEN NYCKEL!!!! Går ner igen, till vaktmästarn, ingen nyckel, går över gatan, fortfarande ingen nyckel som magiskt kommit fram, går tillbaka till vaktmästarn, får låna en nyckel, kommer in i mitt skåp, tar mina grejjer, går tillbaka IGEN över gatan till vaktmästarn, lämnar tillbaka nyckeln, missar bussen, väntar på nästa buss och SEN ÄNTLIGEN, åker hem.
Grejjen är att vi inte har hänglås på våra skåp utan inbyggda lås som man får lägga 100 kr i pant på en nyckel varje år. Och om inte min nyckel magiskt kommer fram måste jag betala 100 spänn. Haha.
Jag tror faktiskt att Jakob snodde min nyckel.... kan hända, kan hända. Planerar korsförhör på facebookchatten.
Nu ska jag snart se min man på TV, så tjolahopp tjolahej!
Kära nyckel, här kommer en låt till dig.
This is the way you left me, I'm not pretendingggggg
No hope, no love, no glory, no happy endingggg
om jag får beeeetala, hundra krooonoor
så tycker jag att du ska, brinna i heeelvetet.
Tack och adjö.

Kommentarer
Postat av: Saga

Tjabba Martina!

Det finns en tävling på svt.se’s hemsida där man kan vinna One Directions signerade bok, tänkte att du kanske skulle vilja ha en sådan så jag kände för att skriva det till dig!



Hejdå!

2012-01-20 @ 20:15:18
URL: http://www.sagaekstrom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0