KAPSEJSNINGSMÄSTARN

Nu, kära vänner, ska jag berätta för er hur klassresan var.
Vi åkte 2 olika båtar för att komma ut till den lilla ön där vi skulle vara och segla i 2 dagar. Vi delades in i 9 olika "seglarlag", 3 i varje båt. I mitt lag var jag den segelkunniga, haha.
Vi var lag nummer 1 och skulle alltså segla först av alla. Det sista dom sa innan vi seglade iväg var "Martina.... jippa inte nu". (Jippa är när man slår åt fel håll, så seglen byter sida såinihelvetesnabbt) (slå är alltså när man svänger och seglen byter sida... värsta seglarlektionen detta).
Vi seglar på, det blåser typ 9 sekundmeter, vi ska slå, OCH SÅ GÅR DET INTE. Focken (förseglet) var skotat fel, vilket gjorde det omöjligt att slå, men det tänkte vi inte på i stundens hetta. Vi seglade närmre och närmre en ö och var TVUNGNA att svänga SNABBT för att inte köra rakt in i den, så jag ba "Nej nu jävlar... ADRIAN, AGNES, VI JIPPAR".
3 sekunder senare såg det ut såhär:
(fast med en lite mindre rostig och något större båt. och 2 personer till.)
Jag började skrika som en stucken gris och ba "MOTORBÅTEN KOM OCH RÄDDA OOOOSSSSS KOLLA VI HAR KAPSEJSAAAAT OCH VI KOMMER DÖÖÖÖÖ" (vafan, det var liksom 14 grader i vattnet, är man desperat så är man). Adrian var lugn som en filbunke och ba "Martina det kommer gå braaa, ta det luuugnt, allt ooordnar sig". Och Agnes ba "MARTINA DU LOVADE ATT VI INTE SKULLE KAPSEJSA. DU LOVADE!!!!!".
Motorbåten kom, men inte fan hade dom planer på att hämta upp oss ur vattnet. Båten hade flutit iväg typ 20 meter, men det var bara att simma efter den. I regnkläder. Och byxor som hängde nere vid knäna.
Eftersom att jag skulle vara den "segelkunniga" så fick jag simma RUNT båten (som jävlades med mig och ROTERADE) och lossa focken både ovanför och under vattnet, sedan hänga mig i krängbanden och åka med upp på mage i båten när adrian hängde på centerbordet.
Hahahahahahhahahahha.
Det var himla roligt faktiskt, fast just för stunden så var det lite kallt. Och sen blev jag inte varm något mer på hela resan. Men det var det värt.
För övrigt så gjorde vi världens lägereld och slängde in colaburkar med tändvätska istället för cola i, Alexander försökte slänga mig i vattnet ca 74 gånger (allvarligt) (jag satt och snackade på bryggan och så kommer han och lyfter upp mig som en bebis och går och håller ut mig över vattnet), han tog även min mobil och tog bilder på allt och alla (har nu väldigt fina egobilder på honom där han gör duckface men jag skulle antagligen bli dödad om jag la ut dom), vi spelade Kung och slav (ett kortspel) och jag blev kung many times. Kännde mig rätt cool då. Typ 10 pers sov utomhus, men inte jag för jag höll på att dö av kyla. När jag vaknade lät jag som en kille i målbrottet (jävla vatten). Anton & Alexander körde in i våran båt i världens fart så det blev värsta märket. Adrian skulle styra, gjorde 2 slag på 1 gång och vi höll på att kapsejsa, så jag fick ta över igen (hahaha bästa båtlaget någonsin). Vi åt hamburgare på bryggan och alla slängde i sitt bröd till fiskmåsarna. Det kom bara fler och fler, försökte räkna dom men tappade räkningen vid 50. Jag gick runt barfota överallt, mina fötter är hur ömma som helst nu. Janina och Alexander målade på mina armar med whiteboardpenna och skrev massa citat på latin. Ingen fattade vad det betydde. Agnes kapsejsade utan att hennes båt gjorde det, hon missade att sätta fötterna under krängbanden när hon skulle kränga så hon åkte plums i vattnet. Det var två ledare där som hette Johan och Marie, och när föräldrarna skulle tacka dom så sa dom ba "jaa, vi skulle vilja tacka Johan och Lisa..".
Så himla mycket minnen, så himla mycket bilder, men dom kommer senare! (om jag lyckas övertala Sara Medsystemkamera att skicka dom, hehehe).
Nu ska jag sitta här med mina svullna fötter (efter kramp från kylan), kamelben (två värstingblåmärken som är skitsvullna på smalbenet) och svullna knä (segling är en farlig sport asså), MEN JAG KLAGAR INTE.
HARE GÖTT.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0