PRAOdag 1

Åååååhhh seriöööööst, jag vill sooova i resten av mitt liiiiiv.
Fattar ni hur jobbigt det är att vara bagare?
Speciellt om 1 bageri med 10 personer, 5 bagare och 5 koditorer, ska tillverka ALLT som ska ut till ALLA butiker i hela göteborg + förorter. OJOJOJ.
Fick gå upp halv 6 imorse, var där typ 1 timma senare, jobbade stenhårt i världens tempo till klockan 12, då städade vi i typ 45 min och sedan gick vi hem.
Åherreminget.
Vad har jag gjort då?
  • Världens störtsta plåt, proppfull med punchbollar rullade i strössel. Det var oerhört viktigt att varje boll vägde precis 70 gram.
  • 20 plåtar (seriöst) (lika stora) proppfulla med skorpor, genom att skära upp semlebullar som blivit över.
  • 72 st sockerkakor.
  • 50 st tårtbottnar.
  • 20 plåtar skorpor till.
  • Minst 100 chokladsakemojer som stelnar så att man kan dekorera tårtor med dom.
Till lunch fick vi en fralla. Haha. Generöst.
Men när vi gick hem så fick vi iallafall varsinn påse bullar, OMNOMNOM. Jag fick tillochmed såna med vaniljkräm och massa socker och sakemojer på.
ÄLSKAR DETTA.
Man blir jävligt stel i ryggen och nacken och axlarna bara, och får jävligt ont i benen och fötterna, och så blir man biff. Men annars har jag inget att klaga på.
MUMS .

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0